Σ' έναν πολυσύνθετο κόσμο, όπου η έννοια των εθνικών συνόρων διαρκώς αποδυναμώνεται, οι επαγγελματικοί χωροι αναδιοργανώνονται και όλοι αγωνίζονται, για ένα μερίδιο στην αγορά, οι designers πρέπει να «σκέφτονται παγκόσμια και να σχεδιάζουν τοπικά».
Το καταναλωτικό κοινό είναι πιο απαιτητικό, περισσότερο ενημερωμένο και πιο κινητικό, ενώ τα προϊόντα γίνονται όλο και πιο εξειδικευμένα. Μέσα σ'αυτό το περιβάλλον ο ρόλος του designer γίνεται ευρύτερος. Πρέπει να διακρίνει, να κατανοεί, να αφομοιώνει, να εκφράζει και να αξιοποιεί ο,τι καλύτερο.
Η διαδικασία της καινοτομίας και της επινόησης δεν τελειώνει ποτέ και όσο θα υπάρχουν προϊόντα και υπηρεσίες, υποψήφιοι αγοραστές και επαγγελματίες που τα διακινούν, οι designers θα έχουν την ευκαιρία και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Μια ανάλυση με τις βασικες μας αρχές, απο την συναδελφο Μιμή Τσιφωντίδου

Καταστήματα

Όταν λέμε κατάστημα εννοούμε τους χώρους, που στεγάζουν τόσο τις δραστηριότητες λιανικού εμπορίου, (ρούχα, παπούτσια, κλπ), όσο και την παροχή υπηρεσιών, (γραφεία ταξιδίων, ιατρεία, κλπ).

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι το design έχει δώσει δείγματα σύγχρονης αισθητικής, αν και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το design καταστημάτων, είναι από μια άποψη, «κατώτερο» από την «καθαρή» αρχιτεκτονική. Σε πείσμα αυτής της αντίληψης οι επαγγελματίες αντιλαμβάνονται, ότι το design είναι πολύτιμος σύμμαχός τους.

Αρχές που πιστεύουμε

  • Ο designer όπως και ο σωστός καταστηματάρχης, εκτός από το μέγεθος και την τοποθεσία του καταστήματος, πρέπει να αναγνωρίζει την δύναμη του πελάτη.
  • Η αλλαγή και η ταχύτητα είναι βασικές παράμετροι του σχεδιασμού.
  • Ο καλός σχεδιασμός και η εμπορική επιτυχία συχνά συμβαδίζουν.
  • Ο σωστός σχεδιασμός πρέπει να λύνει τα λειτουργικά προβλήματα, να αξιοποιεί τον διαθέσιμο χώρο, την προώθηση των προιόντων, την κίνηση των πελατών.
  • Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι μια συνειδητή, μελετημένη ανταπόκριση σε συγκεκριμένες απαιτήσεις και προσδοκίες του καταστηματάρχη και κατ' επέκταση του πελάτη του.
  • Στην γλώσσα του design τα καταστήματα πρέπει να επικοινωνούν τόσο με τους πελάτες που θέλουν να προσελκύσουν,όσο και με αυτούς που θέλουν να αποθαρρύνουν.

Τι προσέχουμε

  • Την σύλληψη της σωστής ιδέας
  • Την επιλογή των υλικών
  • Την σύνταξη ενός λογικού προϋπολογισμού
  • Την τεχνική πληροφόρηση
  • Την υπεύθυνη επίβλεψη

Πως τα πετυχαίνουμε

Πριν ξεκινήσει ο κυρίως σχεδιασμός, συντάσσουμε, σε συνεργασία με τον καταστηματάρχη, έναν κατάλογο πληροφοριών πάνω στον οποίο θα βασισθεί η όλη μελέτη.

  • Πρώτο βήμα: Τι θέλουμε να επιτύχουμε και ποιά θα είναι τα κριτήρια της επιτυχίας.
  • Δεύτερο βήμα: Aνάλυση των χαρακτηριστικών του αγοραστικού κοινού.
  • Τρίτο βήμα: Είδος εμπορεύματος.
  • Τέταρτο βήμα: Επιλογή σχεδιαστικού ύφους.
  • Πέμπτο βήμα: Προτεινόμενα, ανάλογα με το ύφος, υλικά.
  • Έκτο βήμα: Εκτίμηση του κόστους.

Οι πληροφορίες δεν εξασφαλίζουν έναν επιτυχημένο σχεδιασμό, αλλά αν δεν ληφθούν υπ' όψιν μπορεί να οδηγήσουν στην αποτυχία.

Αντικείμενα Μελέτης

  • Πρόσοψη και είσοδος
  • Οργάνωση του χώρου
  • Επιλογή εξοπλισμού και θέση εμπορευμάτων
  • Υλικά και τελειώματα
  • Φωτισμός
  • Σήμανση εσωτερική και εξωτερική
  • Πυρασφάλεια-Πυροπροστασία
  • Θέρμανση - Κλιματισμός - Εξαερισμός
  • Μηχανοργάνωση
  • Ασφάλεια
  • Περιοχές προσωπικού
  • Αποθήκευση

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

ΕΔΙΕ

© 2014-17 Ένωση Διακοσμητών Ελλάδος
Design by entropia, Powered by Cherryplus

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ηπιόνης 8, 41335, Λάρισα

+306953010188

info@edie-hida.org.gr

Instagram Twitter Pinterest LinkedIn